Kvinne sitter utendørs på kafe og jobber på PC

Hvorfor reisebyrå?

Vurderer du å inngå en reisebyråavtale? Eller er du kanskje på utkikk etter et nytt reisebyrå? Marie er leder for KAM & Salg i Berg-Hansen, og her svarer hun på noen av de vanligste spørsmålene rundt bruk av reisebyrå.

Smilende kvinne med langt brunt hår og rosa skjorte

Hei,

Mitt navn er Marie og jeg er leder for KAM & Salg i Berg-Hansen AS. Så utrolig kult at du ønsker å vite mer om hva det innebærer å inngå en reisebyråavtale med oss!

Jeg vet at det er en jungel av avtaler og muligheter der ute, så for å gjøre det litt enklere for deg, skal jeg prøve å bryte det ned og fortelle det viktigste.

Er det noe du lurer på som du ikke finner svar på her, er det bare å ta kontakt med oss.

God lesning! Hilsen Marie ❤️

Hvorfor bruker bedrifter et reisebyrå?

Å bruke et reisebyrå i forbindelse med jobbreiser er det svært mange bedrifter som sverger til. Det er mange årsaker til hvorfor, men hovedårsaken er selvfølgelig at man ønsker å spare både tid og penger. Du vil garantert gjøre begge deler, så lenge du velger riktig reisebyrå.

En annen viktig grunn, er at bedriften har ansvar for sine medarbeidere når de sendes på jobbreise. Det er helt essensielt å kunne ivareta alle ansatte som opplever uregelmessigheter på reisen, for eksempel flyforsinkelser og hotelloverbookinger. Om bedriften ikke har mulighet til å assistere de ansatte selv, bør man altså ha et reisebyrå i ryggen.

Hvordan ser en reisebyråavtale ut?

En reisebyråavtale kan være svært enkel og standardisert, eller den kan være skreddersydd etter bedriftens behov. De fleste av våre kunder betaler en fast sum som dekker tilgang til alle systemene våre, samt noen få tilleggsgebyrer når våre reiserådgivere stepper inn og assisterer.

Summen varierer avhengig av størrelse på bedriften, samt hvilke behov bedriften har. En bedrift som eksempelvis reiser for opp til kr 500.000,- per år, betaler kun kr 690,- per måned. Det er ikke stort mer enn du betaler for et fullt Aftenposten-abonnement!

I avtalen vår til kr 690,- per måned er alt dette inkludert.

Hva får jeg helt konkret ved å inngå en reisebyråavtale?

Berg-Hansen bistår våre kunder med absolutt alt knyttet til reise. Basisproduktet som alle kundene våre benytter seg av, er reiseportalen vår Webgate, der du kan bestille fly, hotell, leiebil og tog, både i inn- og utland. Webgate har også en mengde andre viktige funksjoner, som du kan lese om her.

For å gjøre bestillinger, endringer og avbestillinger på en rask og effektiv måte, eksempelvis når du er på reise, får du selvsagt også tilgang på vår App. Velger du å motta varslinger i appen, vil du få relevante push-meldinger som flyforsinkelser, gate-informasjon, varsel om uroligheter på din destinasjon mm. Les mer om appen her – den blir garantert din uunnværlige reisevenn!

Det som er skikkelig kult med reisebyrået mitt, er den ekspertisen du som kunde får tilgang til. Vi er et norskeid byrå, med kontorer over hele Norge, og vi holder åpent 24 timer i døgnet 365 dager i året. Det betyr at du kan ringe oss når som helst, fra hvor som helst, og du vil treffe reiseeksperter som er lokalisert i Norge. Dette er ingen selvfølge lenger, da svært mange av våre konkurrenter har supportfunksjoner i utlandet. Foretrekker du å snakke med en norsktalende, kan du føle deg trygg på at du får dette hos oss.

Vi har faktisk vunnet pris for kundeservicen vår, to år på rad! Det er det vel lov å skryte litt av? 😉

Vi har i tillegg en rekke andre spennende produkter og tjenester, som alle vil kunne bidra til å forenkle og trygge reisehverdagen til de ansatte i bedriften din. Jeg anbefaler deg å lese om profilhåndteringfaktura, samt sikkerhet & beredskap.

Hvordan sparer jeg penger på en reisebyråavtale?

Ved å benytte et reisebyrå samles alle reiser på ett sted, og dermed får bedriften full oversikt over alle kostnader knyttet til reise. Reisekostnader er for mange bedrifter den høyeste utgiftsposten etter lønn, og det er dermed naturlig nok behov for å ha kontroll og oversikt. Vi har et veldig godt rapporteringsverktøy, hvor du selv kan gå inn og hente ut all relevant reisedata – inkludert miljøregnskap.

Når bedriften har full innsikt i alle kostnader knyttet til reiser, kurs og konferanser, kan man analysere bestillingsadferden til de ansatte. Tas det gode valg når flybilletten bestilles? Hva slags flybilletter benyttes – restriktive eller fleksible? Hvor mye endrer vi egentlig? Bestiller vi i god tid, slik at vi får de rimeligste prisene, eller venter vi helt frem til avreise? Jeg garanterer at bedriften din vil spare penger på å gjøre denne analysen og iverksette forbedringstiltak sammen med oss. Du kan lese mer om denne prosessen her.

Hvordan sparer jeg tid på en reisebyråavtale?

Når alt det du trenger på reisen er samlet på ett sted, bruker du vesentlig kortere tid på å sammenlikne produkter og priser. Du trenger med andre ord ikke lenger å shoppe rundt på ulike nettsider!

Dine personlige data er trygt ivaretatt hos oss – som betyr at du slipper å registrere navn, kontaktinformasjon, passdetaljer og betalingsmåte hver gang du bestiller. Systemene våre husker hvor du reiste sist, og hjelper deg med å effektivisere bestillingstiden din. Har bedriften din valgt faktura som betalingsmåte for de ansatte, behøver du ikke engang å benytte ditt eget kredittkort, og reiseoppgjøret er gjort unna i en fei. Til andre utlegg som taxi og mat, kan du benytte vår superenkle reiseregningsløsning, som er en av mine absolutte favoritter. Denne har jeg lett tilgjengelig på mobilen mens jeg er på reise, slik at reiseregningen min er ferdig utfylt før jeg går over dørstokken hjemme. Det blir ikke mer effektivt enn det!

Hvordan blir jeg kunde?

Hvis du føler deg trygg på Berg-Hansen og ønsker å inngå en reisebyråavtale med oss allerede nå, så kan du signere vår standard lisensavtale nedenfor. Klikk her for å lese om alt som er inkludert i avtalen.

Hvis du er usikker, eller ønsker skreddersøm, er vi kun en kjapp telefonsamtale unna 😊

Håndtrykk

Bli bedriftskunde på 1-2-3

Så utrolig kult at du vurderer å inngå en reisebyråavtale med oss!
Alt du trenger å gjøre er å klikke deg inn her, fylle inn litt generell informasjon om bedriften din og deg – og så voila –
du blir bedriftskunde. Velkommen til Berg-Hansen!