Tilbake

5 tips til neste gang du bestiller et møterom

Det å bestille et møterom kan virke som den enkleste saken i verden. Det er det for så vidt også, men det er noen ting du bør tenke på for å sikre et godt møte. Her er 5 «must have’s» til neste møte!

Et styrebord i et rustikk møtelokale

1. Vær ute i god tid. Spesielt hoteller i storbyene fylles fort opp for møtekapasitet. Husk også at jo nærmere møtestart, jo dyrere blir møterommet.

2. Legg møtet til rett sted. Hvor mye tid skal deltakerne bruke på å komme seg til og fra møtet? Noen ganger vil man være nærme kontoret for å være mest mulig effektiv. Andre ganger vil man ta med deltakerne til en ny og annerledes setting for inspirasjonens skyld. Begge deler er bra, men tenk over på forhånd hva formålet med møtet skal være.

3. Ja takk til dagslys. Ikke alle møterom har vinduer. Og vi vet at mangel på dagslys kan kvele enhver ivrige møtedeltaker, uansett hvor spennende møtet er. Ta gjerne en ekstra sjekk at møterommet har dagslys når du bestiller, så slipper du å bruke tiden på å vekke kollegene dine.

4. Husk pausemat! Noen hoteller har virkelig tatt pausematen til et nytt nivå og tilbyr både softis og popcorn som energipåfyll. Sunt eller ei – alle møter trenger et avbrekk. Se over programmet og tilpass pausen når det er behov for ny energi inn i møtet.

5. Oppsett i møterom. Skal dere sitte i hestesko? Med et styrebord? Kino, eller klasseoppsett? Måten møterommet er rigget på gir føringer til hva slags møte dere skal ha. Skal dere jobbe sammen i grupper, eller er det en foredragsholder som skal være i fokus? Husk at oppsettet du velger også vil avgjøre størrelsen på møterommet.

PS. Visste du at når du bestiller møterom gjennom Berg-Hansen, slipper du å bale med betaling når møtet er ferdig? Fakturaen ordner vi for deg i etterkant – befriende ikke sant?

Godt møte!