Tilbake

Berg-Hansen Arriva – ditt lokale reisebyrå i Austevoll og Husnes

Berg-Hansen familien består av mange kontorer på kryss og tvers av landet, og denne uken skal vi bli litt bedre kjent med kontorene som ligger vakkert til ved havgapet i vest – nemlig Austevoll og Husnes.

Berg-Hansen Arriva er fellesnavnet på de to kontorene, som er kjente for sin marine-ekspertise og ja-mentalitet. Marinesegmentet er komplekst og tidvis tidkrevende, så her er gode råd og ekspertise utrolig viktig.

Camilla Tonning er salgssjef her, og har hatt denne rollen de siste 5 årene. Med en livslang erfaring fra reisebransjen, er hun gull verdt for både kunder og kolleger. Jeg har tatt en prat med henne, for å bli litt bedre kjent med Berg-Hansen Arriva og hva de kan hjelpe bedriften din med.

Berg-Hansen Arriva på firmatur i Hamburg, med salgssjef Camilla Tonning helt til høyre

Fortell kort hvilke reisebyråtjenester dere leverer?

Her i Arriva jobber vi mye med jobbreiser der hovedvekten er på den maritime næringen. Vi er alltid oppdaterte på gjeldende regelverk, slik at vi kan lose våre kunder trygt ut i verden. Marinesegmentet er komplekst og tidvis krevende, da mange uforutsette hendelser kan påvirke reisen – eksempelvis været og havtåka. Det er derfor ekstremt viktig å være fleksible og løsningsorienterte. Verktøyene vi har for å håndtere mannskapsskifter og for automatisk utsendelse av det obligatoriske «Letter of Guarantee», er uvurderlige for kundene våre. Vi tilbyr også kundene våre betaling via faktura, etter ønsket intervall. På mannskapsskifter sender vi eksempelvis fakturaen først etter at reisen har funnet sted, slik at fakturaen inkluderer alle endringer og kostnader knyttet til skiftet. Dette forenkler hele reiseoppgjøret, og sparer kundene for enormt mye administrasjon. «Eureka!», er noe vi titt og stadig hører fra kundene våre 😊

Gruppereiser og event er også et stort segment hos oss. Her har vi dyktige og dedikerte prosjektledere som skreddersyr arrangementer, i tett samarbeid med kundene. Vi gjør alt fra enkle møter til store firmaturer med påmelding, reiseleder og fullt innhold. Vi har gode og kvalitetssikrede samarbeidspartnere over hele verden, så kundene våre kan alltid føle seg trygge på at turen går på skinner.

Hva er dere skikkelig gode på?

Som du kanskje har skjønt, så er vi skikkelig gode på marine- og offshorereiser – her vil jeg tørre å påstå at vi er best i klassen! Vi kjenner kundene våre godt, vi kjenner markedet godt, og vi jobber målrettet for å overgå kundenes forventning til leveranse. Når du krydrer dette med allsidighet og et team med rådgivere som sitter på milelang erfaring, kan det ikke gå galt.

Hva er siste nytt fra kontoret?

Vi er stadig i endring og følger våre kunders marked tett. Vi ser at flere og flere ønsker å møtes igjen, og her på Berg-Hansen Arriva er vi rigget og kjempeklare for å ta tilbake hverdagen! Nå jobber vi med å ønske alle nye og eksisterende kunder velkommen tilbake til en litt annerledes reisehverdag.

Har dere en god kundehistorie på lager?

Vi får veldig mange positive tilbakemeldinger fra kundene våre, og spesielt dette siste året. Det er nok mange som har fått kjenne litt ekstra på tryggheten det er å ha et stødig reisebyrå i ryggen.

Vi har hatt kunder i karantene over hele verden – fra Polen til Abu Dhabi. Vi har vært tett på hele veien og holdt daglig kontakt både på telefon, SMS og e-post. Alle har fått den hjelpen de trenger i alle ledd av reisen, og tilbakemeldingene har vært overveldende! Noen sier at de aldri kommer til å skrifte reisebyrå – og det varmer hjertet 😊

Berg-Hansen Arriva merket av på norgeskartet
Berg-Hansen Arriva ligger i Austevoll og Husnes

Helt på tampen, dette er ukens 3 tips fra Berg-Hansen Arriva:

  1. Ellisiv K. Hamre; har lang erfaring fra bransjen og er byråleder for Berg-Hansen Arriva.
    Pass på at du har satt deg inn i reglene for landet du skal til, men også der du mellomlander. Selv om du har innreiseskjema, PCR-resultat, koronapass osv. digitalt, så anbefaler jeg en printet versjon i tillegg. Da går reisen sømløst. Spør oss om hjelp – vi vet hva som må til, og sjekk i tillegg CIBT sin innreiseguide.
  2. Camilla Tonning; er salgssjef og Key Account Manager (KAM).
    Overlat reisebestillingen til oss, så vet du at alt er på stell. I dagens usikre reiseverden, er det ikke enkelt å manøvrere seg igjennom jungelen av informasjon.
  3. Inger Helene Y. Karstensen; har milelang erfaring fra marine- og offshorereiser, og blir omtalt som kontorets «guru».
    Sjekk utløpsdatoen på passet ditt – mange blir plutselig overrasket over utløpt pass, når det har ligget ubrukt i skuffen i halvannet år. Det er tidvis lang ventetid på politistasjonen for å fornye det, så det er bedre å være for tidlig enn for sent ute.

Har du lyst til å snakke med noen i Berg-Hansen Arriva? Klikk her for kontaktinformasjon.