Tilbake

Berg-Hansen Drammen – ditt lokale reisebyrå i Buskerud

Berg-Hansen familien består av mange kontorer på kryss og tvers av landet, og denne uken skal vi bli litt bedre kjent med kontoret vårt som ligger sentralt til i Rådhusgata i en av Norges største- og viktigste havnebyer – nemlig Berg-Hansen Drammen.

Drammensgjengen vår er et knippe løsningsorienterte, kunnskapsrike og ikke minst pålitelige damer, med lang erfaring fra bransjen. De har et drøss av kunder i Buskerud-regionen, som setter pris på den lokale tilstedeværelsen og den upåklagelige personlige servicen.

Lena Pettersson er daglig leder her, og har hatt denne rollen siden 2013. Med milelang bransjeerfaring, et humør på topp og en sangstemme av gull, sørger hun for god stemning og full fres på kontoret. Jeg har tatt en prat med Lena, for å bli litt bedre kjent med Berg-Hansen Drammen og hva denne herlige gjengen kan hjelpe bedriften din med.

Berg-Hansen Drammen, med daglig leder Lena Pettersen nederst til høyre

Fortell kort hvilke reisebyråtjenester dere leverer?

Vi på Berg-Hansen Drammen hjelper bedriftskundene våre med alt fra enkle innenlandsreiser, til komplekse interkontinentale reiser – både fly, hotell og leiebil. Vi har svært mange kunder som reiser i jobben, og det som er kult er at vi merker en økt interesse for jobbreiser med tog. Tog er behagelig, enkelt og bærekraftig, og vi håper dette er en trend som er kommet for å bli.

Vi har også to superengasjerte og kunnskapsrike prosjektledere på avdelingen vår for Meetings & Events, som organiserer alt fra små kurs, møter og ledersamlinger, til store konferanser, kickoff og firmaturer for hele bedrifter i både inn- og utland.

Kundene våre får i tillegg hjelp til privatreisene sine – og her bistår vi med alt fra pakketurer på fly og hotell, til storfamilien på tur med Hurtigruta.

Hvis du skal trekke frem et par ting, hva er dere skikkelig gode på?

Vi er et fullservicekontor med høyt kompetente ansatte i alle ledd. Det betyr at hva enn kunden ønsker, så løser vi det som regel ved første kontakt. Vi setter ikke telefonen eller e-posten videre til en annen avdeling i en annen by, eller til et annet land. Her i Drammen har vi ansatte innen bestilling, billettkontor, økonomi, salg, websupport og kundeservice. Det setter mange av kundene våre pris på!

I tillegg vil jeg trekke frem at vi er skikkelig gode på å skreddersy innhold og aktiviteter på gruppeturer og konferanser, og velge destinasjoner som passer bedriften og ønskene deres godt. Som jeg nevnte ovenfor, så har vi to superstjerner på dette feltet – Nina og Samira 😊 De har stålkontroll på hver minste detalj, og uansett hvor langt et program er, kan du føle deg trygg på at de er i forkant.

Hva er siste nytt fra kontoret?

Alle våre ansatte er tilbake fra permittering og i full gang med å hjelpe alle kundene våre som endelig skal ut å reise igjen. Og så må jeg jo si, at det er herlig å kunne treffe både nye og eksisterende kunder igjen – fysisk. Tidligere i høst deltok vi på en konferanse ved navn «Innsikt 2021», som ble arrangert av Næringsforeningen i Drammensregionen i samarbeid med mange flinke aktører. Der kom vi i kontakt med mange spennende bedrifter som gledet seg til å kunne samle de ansatte igjen, og som var nysgjerrige på å vite mer om hva vi som lokalt reisebyrå kunne hjelpe de med. Sånne møter gir utrolig mye energi!

..og apropo det å møtes. Det er viktig å merke seg at hotellene i Norge begynner å fylles opp for neste år – allerede, så har du planer om å samle bedriften din til en konferanse eller sosiale samvær, så bør du starte planleggingen så snart som mulig.

Har dere en god kundehistorie på lager?

Dette er en fersk kundehistorie, om en kunde vi har hatt i ca. 15 år. De har alltid benyttet Diners reisekonto til betaling av bedriftens jobbreiser, og tok kontakt med oss for å gjøre noen små justeringer i kvalitetskrav. Da kom vår salgssjef Kristine med et helt annet forslag – nemlig at de kunne bytte til vår fakturaløsning og motta samlefaktura for alle jobbreiser direkte fra oss. Etter en prat med økonomiavdelingen i bedriften, var de ikke i tvil om hva de skulle velge. En samlefaktura fra oss med alle de riktige merknadene, sparer nå bedriften for store mengder administrativt arbeid 😊

Berg-Hansen Drammen, beliggende midt i Drammen sentrum

Helt på tampen, dette er ukens 3 tips fra Berg-Hansen Drammen:

  1. Trude Dischler Hahn; prisrådgiver og ekspert på komplekse prisregler.
    Sjekk reiseforsikring din før du drar, og få informasjon om hva akkurat DIN dekker! De ulike forsikringsselskapene har ulike regler. Noen dekker ingenting, dersom Utenriksdepartementet fraråder reiser til landet. Noen forsikringer gjelder som normalt, med unntak av hendelser som har sammenheng med koronasituasjonen.
  2. Anita Glåmen; reiserådgiver og en reser på alt innenfor fly, hotell, leiebil og tog.
    Du har lest det før, og det er viktig at du leser det igjen. Når du skal ut å reise må du alltid sjekke hvilke innreiseregler som gjelder dit du skal. Fra du bestiller billetten til du skal reise, kan det ha endret seg mye på reisemålet. Flere land krever gyldig koronapass, test, innreiseregistrering osv.
  3. Kristine Enge; Key Account Manager og Salgssjef for nye og eksisterende kunder.
    Ved lengre reiser er ofte direkteruter dyrere enn de med mellomlanding. Men direkteruter minimerer antall kontaktpunkt du har på reisen, og minsker dermed smittefaren. I tillegg er det mer miljøvennlig. Mitt råd er derfor å bestille direktefly, selv om det av og til koster litt mer.

Har du lyst til å snakke med noen i Berg-Hansen Drammen? Klikk her for kontaktinformasjon.