Tilbake

Berg-Hansen etablerer seg i Sverige

Etter mange år med etterspørsel fra svenske og norske virksomheter, etablerer Berg-Hansen seg nå i Sverige. Ambisjonen er klar: Å bli Nordens ledende ekspert på forretningsreiser – med teknologi, fleksibilitet og nærhet til kundene i fokus.

Det står Hej Sverige!. Illustrasjon.

Vil gi svenske virksomheter et moderne alternativ

Som reisebyrået Berg-Hansen er vi kjent for våre egenutviklede digitale løsninger og brukervennlige plattformer. Nå tar vi steget inn i det svenske markedet. Vi mener tiden er inne for å tilby svenske virksomheter et mer moderne og effektivt alternativ til de store globale aktørene. 

Kvinne med trillekoffer og mobil går ved siden av tog. Foto

«Svenske virksomheter fortjener et forretningsreisebyrå som kombinerer teknologi og personlig service på en ny måte. Vi har sett et tydelig behov for en mer fleksibel og brukervennlig løsning, og det er nettopp det vi nå bringer til Sverige.»

Lokal forankring – nordisk ambisjon

Det er viktig å understreke at vi ikke skal være et norsk selskap i Sverige, men et svensk selskap i Sverige. Det innebærer lokal rekruttering, fysisk tilstedeværelse og tett dialog med både kunder og leverandører. Vi bygger opp et svensk team fra bunnen av, og gir våre ansatte fullmakt til å løse kundens behov uten byråkrati. Det er en modell som har fungert svært godt i Norge, og som vi nå tar med oss videre. 

Person med hörlurar arbetar vid dator i kontorsmiljö. Foto.

I første fase retter vi oss mot mellomstore virksomheter, og de første pilotkundene er klare for oppstart allerede i månedsskiftet september/oktober 2025.

Privat eierskap gir handlekraft

Som et privat selskap med langsiktige og engasjerte eiere, har vi som selskap stor frihet til å handle raskt og tilpasse seg markedet. Vi kan beskrive oss selv som «lettbent og ubyråkratisk» – en viktig kontrast til mange av de globale konkurrentene.

En bærbar PC på et bord, med skjermen som viser bookingsystemet til Berg-Hansen. Foto.

«Vi har utviklet vår egen teknologiplattform, Webgate, som gir kundene full kontroll over sine reiser. I dag kjøper noen av våre kunder 100 prosent av sine reiser digitalt, og gjennomsnittlig selvbetjeningsandel er 87 prosent.»

Forutsigbarhet og enkelhet

Prismodellen vår er basert på en fast avgift, som gir forutsigbarhet og enkelhet for både reisende og virksomheter. Alternativt kan kundene velge betaling per transaksjon, men dette er ofte en dyrere løsning. Vi tror på å gjøre det enkelt. Svenske virksomheter trenger ikke mer kompleksitet – de trenger løsninger som fungerer.

Nå er blikket vårt rettet mot hele Norden, og vi satser på kontrollert vekst og sterke relasjoner – både digitalt og med flinke folk med solid kompetanse.

Les mer om Berg-Hansen i Sverige og se våre ledige stillinger her.

To flyvertinner i business class smiler mot kamera. Foto
20. oktober 2025

Våre reiseeksperter tester: Emirates mellom Oslo og Dubai

Vi har testet Emirates sin nye Airbus A350 fra Oslo til Dubai. Les om flyreisen i Premium Economy og Business Class, og hva som er nytt om bord.
Glassiglo foran en utsikt mot havet. Foto
9. oktober 2025

The Dock 69°39 by Scandic: Nordisk design møter arktisk eventyr

Legg konferansen eller firmaturen til Tromsø. The Dock 69°39 by Scandic byr på moderne møterom, velvære, utsikt og smakfulle opplevelser.
Blått hav med isbreer og fint vær. Foto
7. oktober 2025

Firmatur med WOW-faktor? Ta med kollegaene dine til Grønland

Står en firmatur med spektakulær natur og uforglemmelige opplevelser på ønskelisten? Bli bedre kjent med Grønland, et reisemål med WOW-faktor.