Tilbake

Berg-Hansen Jessheim – ditt lokale reisebyrå på Romerike

Berg-Hansen familien består av mange kontorer på kryss og tvers av landet, og denne uken skal vi bli litt bedre kjent med kontoret vårt som ligger sentralt til i et av landets raskest voksende tettsteder, en snau mil fra Gardermoen – nemlig Berg-Hansen Jessheim.

Berg-Hansen Jessheim består av åtte modige, rutinerte og allsidige personer. Syv damer og én mann; Mona, Katja, Linda, Ragnhild, Laila, Caroline, Elisabeth og Johnny. Sistnevnte, Elisabeth og Johnny Bråthen, kjøpte reisebyrået i 1987, som siden 2015 har vært en del av Berg-Hansen familien. Samtlige ansatte har lang fartstid fra bransjen, og totalt sett har de hele 150 års reiselivserfaring!

Caroline Bråthen er markedsansvarlig her, og har hatt denne rollen i et halvt års tid. Caroline er ansatt for å hamle opp med konkurrentene, og for å øke synligheten til kontoret og produktene deres i markedet. Jeg har tatt en prat med henne, for å bli litt bedre kjent med Berg-Hansen Jessheim og hva de kan hjelpe både bedriften din-, og deg som privatperson med.

Berg-Hansen Jessheim ute på middag, med markedsansvarlig Caroline Bråthen bakerst til venstre

Fortell kort hvilke reisebyråtjenester dere leverer?

Her på huset kan vi stort sett hjelpe alle kunder – enten det gjelder jobbreiser, privatreiser (cruise/charter/skreddersydd ferie) eller konferanser (møter/seminarer/konferanser/eventer)Vi er også spesialister på gruppereiser og på å finne gunstige flyløsninger. Katja hos oss løser enhver flyutfordring verden over, og med henne på laget er du garantert de beste flyløsningene som finnes.

I tillegg har vi utvidet vår «portefølje» med premium- og luksuscruise gjennom Berg-Hansen Cruise Collection.

Hvis du skal trekke frem et par ting, hva er dere skikkelig gode på?

Vi mener selv at vi er skikkelig gode på å gi kunden det lille ekstra – at vi strekker oss ett knepp lenger for å gi kunden den aller beste reiseopplevelsen. Vi etterstreber å finne smarte løsninger, selv i vanskelige situasjoner – som nå, med mange og raske endringer, ulike regler og generelt mange hensyn å ivareta på reise.

På kontoret for øvrig er vi gode på å hjelpe hverandre og å ha det gøy «mellom slaga». Hektiske arbeidsdager krever godt humør, masse humor, samarbeid og kanner med kaffe! Det er veldig gøy å være under samme tak igjen. For noen uker siden feiret vi «gjenforeningen» og gjenåpningen med en god middag på Lily Country Club. Det var stas!

Hva er siste nytt fra kontoret?

I januar 2020 startet vi opp Berg-Hansen Cruise Collection – en nisje med fokus på premium- og luksuscruise. Etter to måneders drift, var koronapandemien et faktum og landet stengte ned, så vi er til dels fortsatt i startgropa for denne satsningen. Til gjengjeld ser vi at luksusreiser er i vinden, og vi er svært glade for at salget har begynt å ta seg opp. For kort tid siden fikk Elisabeth inn Cruise Collections første bestilling av verdenscruise etter pandemien – en 117 dager lang reise jorden rundt i 2023, med skipet Queen Mary 2 fra rederiet Cunard. Atter en grunn til å feire!

Vi har også ansatt to nye ressurser – Linda Grove som salgssjef og meg, Caroline Bråthen, som markedsansvarlig.

Har dere en god kundehistorie på lager?

Enda bedre – jeg har to!

I juni i fjor tok salgssjef Linda Grove kontakt med en av kundene, som hun ikke hadde rukket å snakke med før verden stengte ned – rett og slett for å høre hvordan det stod til. Kunden forteller at han var i Singapore da Norge og verden stengte, og at han var isolert på et hotell der grunnet symptomer forenelig med korona (som i ettertid viste seg å være matforgiftning..). Han forteller Linda at i den situasjonen han befant seg i, var det to ting han var sjeleglad for; det ene var Berg-Hansen, og det andre var reiseforsikringen. Han ville selvsagt bare hjem, og da var det helt fantastisk å kunne ringe vårt telefonnummer, og så ordnet alt seg!

Forrige uke hadde reiserådgiver Mona Nygård Nes en hyggelig gammel kjenning på tråden, som på grunn av pandemien ikke hadde reist på lenge. Han trengte nytt passord til innlogging i Webgate, han hadde endret avdeling internt og måtte oppdatere dette, og hadde i tillegg en rekke andre spørsmål knyttet til reising. Mona hjelper med både passord, endring av avdeling og informasjon, og tilbakemeldingen hun får av kunden i det de skal avslutte samtalen er; «Tenk at en 3-minutters samtale med deg fikset alle mine problemer» 😊

Berg-Hansen Jessheim

Helt på tampen, dette er ukens 3 tips fra Berg-Hansen Jessheim:

  1. Ragnhild Frey; frontfigur i feriebutikken og en racer på privatreiser.
    Det er viktig at kunden setter seg inn i Utenriksdepartementet (UD) sine reiserådene, da de kan være ulike fra land til land. God og oppdatert informasjon finnes på regjeringen.no. Husk også å sjekke at du har gyldig pass. Det er mange som har hatt passet «på vent» i lang tid, og da er det ekstra viktig å sjekke utløpsdato. Enkelte land har regler om at pass må være gyldig 6 måneder etter hjemkomst, og i dag kan det ta lang tid å få utstedt nytt pass på passkontorene, og noen land aksepterer ikke nødpass. For øvrig gjelder det å være tidlig ute for å sikre seg sin drømmereise. Vi har stor pågang hva gjelder vinteren og spesielt skoleferiene neste år.
  2. Laila Davis; byråleder og spesialist på blant annet gruppe- og jobbreiser.
    Vær tålmodig – det meste tar litt lenger tid enn tidligere. Det er færre ansatte både på flyplasser, hoteller og restauranter. Ha en utskrift av koronapasset klart. Det tar gjerne lenger tid å finne det frem på telefonen, og da kan man fort bli litt stresset. I enkelte land, Tyskland for eksempel, kreves det at du kan vise frem koronapass for å komme inn på restauranter, offentlig transport etc. Har du med deg en gruppe, er det greit å ta noen utskrifter av navnelisten, slik at du kan gi denne til restauranter/busselskap/andre steder dere skal inn. Og husk: De fleste tar betaling med kort, men skal du på ferie til et lite sted, er det fortsatt greit å ha kontanter.
  3. Elisabeth M. Bråthen; eier og Senior Cruise Advisor.
    I USA anses ikke én vaksinedose + tidligere Covid-sykdom som status fullvaksinert. Dette gjelder også amerikanske cruiserederier. Man må ha to doser av samme vaksinetype, eller en miks av to typer mRNA-vaksiner (én fra Pfizer og én fra Moderna). Ingen andre kombinasjoner godtas, så her er det fort gjort å brenne seg. Last ned UD sin app «Reiseklar», slik at du er oppdatert på reiseråd og krav i det landet du skal reise til eller mellomlande i. Sist, men ikke minst: Man kommer langt i dag med godt humør, tålmodighet, noen munnbind og en liten flaske håndsprit i lomma 😊

Har du lyst til å snakke med noen i Berg-Hansen Jessheim? Klikk her for kontaktinformasjon.