Tilbake

Berg-Hansen kickoff 2022: «Challenge the Future»

Hvert år organiserer vi i Berg-Hansen et kickoff for alle våre ansatte. Dette er en arenaen som skal sikre at alle trekker i samme retning for året som kommer. I tillegg skal eventet være en real energiboost og sosial møteplass på tvers av alle kontorer i Norge. Her kan du lese om årets kickoff, og kanskje hente litt inspirasjon til ditt neste event?

Etter en utfordrende tid i en bransje sterkt preget av pandemien, kan vi omsider møtes for faglig og sosialt påfyll igjen. Berg-Hansen kickoff er et event for alle våre kontorer i Norge, og årets location ble det nye Quality Hotel Hasle Linie i Oslo. 

Når vi i Berg-Hansen jobber med et event går vi systematisk til verks – uavhengig om det er internt eller for en av våre kunder. Et event er en stor investering, og vi ønsker selvfølgelig at bedriften og de ansatte får mest mulig ut av investeringen. Nedenfor kan du lese om kickoff 2022 sitt formål, ønsket etterlatt inntrykk, konsept og innhold.

Formål og ønsket etterlatt inntrykk

De siste to årene har Berg-Hansen vært preget av en pandemi som har forårsaket nedstengning, omorganisering og permitteringer på mange av kontorene våre. Med kickoff 2022 skal vi markere at vi er #endeligtilbake, og at vi har kommet styrket ut av de utfordringene vi har opplevd.

Kickoff skal styrke kulturen vår, #ettlag, og vi skal blant annet bygge kunnskap om hvordan bærekraft er en sentral konkurransekraft i reisemarkedet. Sammen skal vi nå forme et enda sterkere Berg-Hansen – og kickoff 2022 blir om mulig enda viktigere enn tidligere!

Ønsket etterlatt inntrykk blant deltakerne: «Jeg gleder meg til å gå på jobb for å utvikle fremtidens Berg-Hansen med kundeopplevelser i verdensklasse! Berg-Hansen står godt rustet til å møte fremtiden, med teknologi, kompetanse, samhold, stor kundeportefølje og langsiktige eiere som har tro på oss.»

Konsept: «Challenge the Future»

Basert på formålet og ønsket etterlatt inntrykk settes konseptet – altså eventets overordnede budskap.

For kickoff 2022 ble dette «Challenge the Future», som er et konsept som inneholder mange ulike elementer. I dette konseptet ligger blant annet at vi skal være fremoverlente, vi skal «re-lansere» strategien vår og dele tanker om retningen vi skal gå i, gi inspirasjon og motivasjon. Og ikke minst, hvordan kan vi som selskap utfordre fremtiden?

Innhold – faglig og sosialt program

For å sørge for den rød tråden gjennom hele eventet er det viktig at programmet gjenspeiler formålet og konseptet. Konferansier Sigurd Sollien sørget for at dagsprogrammet gikk på skinner, og inviterte også deltakere fra salen opp til en uformell «Huskestue» for å avrunde det faglige programmet.

For kickoff 2022 utarbeidet vi noen temaer som dagen og kvelden var bygget opp rundt:

  • Trygg reise – et tema som er viktigere enn noen gang. Her får vi frem hvorfor vår kunnskap og kompetanse er så viktig for kundene. Vi henter inn en ekstern foredragsholder med en inspirerende og humoristisk vinkling på dette temaet.
  • God reise – bærekraft er viktig for Berg-Hansen, og vil bli enda viktigere i årene som kommer. Her får deltakerne god innsikt i vår egen bærekraftstrategi fra en intern foredragsholder. De får i tillegg innsikt i både fly- og hotellverdenen fra utvalgte samarbeidspartnere, og hvilke tiltak og planer de har for fremtiden.

    Kickoff 2022 inneholdt også flere klimavennlige elementer, for å bygge opp under dette temaet. Eksempler på slike elementer er vegetarmat, kortreist pausemat, ingen profilgaver og nedbrytbar dekor, samt klimakompensasjon av flyreiser og oppfordring til bruk av kollektivt når mulig. Det ble også tatt initiativ til en klesbyttedag i forkant av kickoff, for å unngå kjøp av nye antrekk.
  • Effektiv reise – vi ønsker å bidra til effektive og enkle reiser for kundene våre, og her tar interne foredragsholdere deltakerne igjennom planen for innovasjon og nye verktøy i Berg-Hansen.
  • «Grønn fønn» – blir vårt pausekonsept, der vi setter av rikelig med tid til pauser og sosialt samvær. I disse pausene har vi grønt fokus sammen med flere av våre samarbeidspartnere, som på egne stands kan fortelle hva de gjør når det kommer til bærekraft, i tillegg til å engasjere med morsomme aktiviteter og «grønn» servering.
  • Festen – vel så viktig som godt faglig påfyll, er det sosiale aspektet og alle gledet seg stort til en fest! Show De Vida og Atle Pettersen leverte en underholdningsopplevelse vi sent vil glemme, og herlig var det å se festdeltakerne danse med, og smile fra øre til øre.

Skal du arrangere kickoff? Ta kontakt med våre dyktige prosjektledere så bistår vi med både planlegging og gjennomføring!

Telefon: +47 810 56 810
E-post: grupper@berg-hansen.no