Tilbake

Berg-Hansen lanserer nytt program for Travel Management

Berg-Hansen lanserer i disse dager et nytt reiseprogram. «In Control» skal gjøre det lønnsomt for både de som reiser og arbeidsgivere.

Møteleder fremlegger ukens tall

Det har skjedd mye innenfor reiseliv de siste årene både med tanke på innkjøp, globalisering, digitalisering og bærekraft. Endringen er heller ikke over. To konkrete ting gjør det viktigere enn noen gang å være «In Control» over eget reiseprogram.

Det første står vi midt oppe i. Flyselskapene jobber med nye distribusjonsmodeller som kan gjøre pris og produktsammenligninger vanskeligere for sluttbruker. Det vet vi kan gi høyere priser. Det andre er at kredittkortgebyr og økte valutapåslag gjør betaling med kredittkort og reisekonto vesentlig dyrere enn før. Samtidig vil EU kreve at alle betalinger med kredittkort skal inkludere såkalt to-faktor identifisering (type bank id). I vår bransje med svært mange transaksjoner, ofte belastet på ulikt tidspunkt, kan kredittkort derfor bli både dyrt og tungvint for firmaene og deres reisende.

Programmet In Control handler om å forenkle og konkretisere reiseprogrammet til noen viktige områder. Til hvert område finnes et sett med ulike løsninger som kan tilpasses den enkelte bedrifts behov og rutiner.

In Control reiseprogram

Betaling og oppgjør – lønnsomt å gjøre smart

Betaling og oppgjør er et altså eksempel på et slikt område. En fleksibel faktura- og oppgjørsløsning fra Berg-Hansen er effektivt og tidsbesparende for både firmaene og de reisende. Erfaring viser at det også gir større lojalitet til bedriftens policy og reiseprogram. Ytterligere forenkling oppnås ved å ta i bruk tilgjengelige e-fakturaløsninger som vi vet mange bruker på andre ting enn reise. Hvorfor ikke håndtere en av de største fakturapostene like effektivt som alt annet?

Kontroll på reisekostnadene

Reisebransjen er en av verdens største bransjer, men også en av verdens mest fragmenterte. For å tjene penger er aktørene avhengig av store volumer. Dette har presset frem nye distribusjons- og forretningsmodeller, nye måter å tjene penger og flere aktører.

Resultatet er blant annet ulike priser i ulike kanaler, som gjør det uoversiktlig for arbeidsgivere og reisende å forstå om de har gjort en god deal eller ikke, har de virkelig oversikten over hele markedet eller ender de faktisk opp med å bli lurt?

Vi tilpasser oss det nye landskapet og leverer et åpent marked hvor det er lett å sammenligne produkter og priser. Det handler om at det skal være enkelt for kunden å ta gode valg. I tillegg til åpne markedspriser og kundens avtaler, har vi egne avtaler innen hotell og leiebil som ofte er gode og lønnsomme alternativer. Som det største reisebyrået i Norge og partner med et av verdens største reisebyråkjeder, sier det seg selv at vi kan gjøre bedre avtaler enn de fleste andre. Hos oss kan du med andre ord få en god sammenligning av alle produkter og priser.

Digitalisering gir prosessbesparelser

Digitalisering gir enorme muligheter, også langt utover det vi tradisjonelt har snakket om; online bestilling. Det handler å finne ut hvor i reiseprosessen skoen trykker, der det er litt vondt, vanskelig og tidkrevende, for så å automatisere og strømlinje hele prosessen. Det handler om alt som skjer fra man registrerer en ansatt i HR-systemet til han eller hun har bestilt, vært på reise og regninga er gjort opp. Her skal man bruke minst mulig tid, men også være sikker på at dataen er i trygge hender.

Bærekraftige reiser

Det nye elementet bærekraft er også tatt med inn i reiseprogrammet. Det å være ansvarlig og velge reisealternativer som har et bærekraftelement i seg har blitt et viktig kriterium. Vi gjør det like enkelt å bestille tog som fly, men det handler også om å rådgi på bærekraftige alternativer i bestillingsøyeblikket enten det er den enkle jobbreisen eller et større arrangement.