Tilbake

Berg-Hansen til topps i kundeservice-kåring

For andre år på rad er Berg-Hansen tildelt prisen for Årets kundeservice i kategorien «Reise» under Kundeservicedagene 2019. I tillegg gikk Berg-Hansen helt til topps i kåringen av Norges beste bedrift på kundeservice, på tvers av alle bransjer. Kundene fremhever blant annet at Berg-Hansen har døgnåpen kundeservice, gode nettsider og en måte å besvare e-poster på som andre selskaper bør lære av.

– Vi er utrolig stolte og ydmyke over å få en slik anerkjennelse fra kundene. At vi denne gangen også fikk prisen for beste kundeservice på tvers av alle bransjer, viser tydelig at vår satsning på personlig service blir verdsatt, sier administrerende direktør i Berg-Hansen, Per Arne Villadsen.

Personlig service ga rekordhøy score

– Berg-Hansen utmerker seg rett og slett særdeles positivt, både innenfor reisesegmentet og på tvers av alle bransjer. KSindeks viser at kundene opplever at personlig service sitter i høysetet hos Berg-Hansen. Særlig mye bedre tilbakemelding kan man som selskap ikke få, sier Finn Olav Sveinall, seniorrådgiver i Kantar TNS. Sveinall trekker frem flere områder hvor Berg-Hansen briljerer på kundeservice-siden;

– Hos Berg-Hansen får alle løst saken sin. Det viser tilbakemeldingene fra kundene. Det er viktig, fordi vi vet at løsningsgrad er hovednøkkelen til høy kundetilfredshet. Så høy løsningsgrad vi ser hos Berg-Hansen er imidlertid sjeldent.

God rådgivning og digitale løsninger hånd i hånd

Reisebransjen er i stor grad digital. De fleste kundene vil løse alt på nett når de skal bestille en reise. I tillegg domineres denne bransjen av store globale reiseoperatører. Som et norsk reisebyrå har Berg-Hansen valgt å kombinere digitale løsninger med personlig service.

– Vi brenner for gode kundeopplevelser. Dette innebærer at vi stadig må utvikle og tilby et godt totalprodukt for den reisende. Solid kompetanse i hele organisasjonen, reiserådgivere tilgjengelig 24/7, eksperter på prising, billettering, teknologisk utvikling, samt lokal tilstedeværelse i hele Norge, er med på å gi de reisende den aller beste kundeservicen. Denne prisen gir oss ytterligere motivasjon til å fortsette denne reisen, sier Villadsen.


Om undersøkelsen:
Årets kundeservicepris deles ut hvert år under Kundeservicedagene. De syv bransjevinnerne og hovedvinneren av Årets kundeservice-pris kåres basert på resultatene i KSindeks. Dette er Norges største undersøkelse om kundeservice, og den eneste hvor kundene spørres direkte om hvordan de opplevde kundeservicen til selskapet de sist har vært i kontakt med i løpet av de siste 14 dagene.

Kantar TNS spør 40 000 kunder hvert år og får 20 000 svar fra personer som har vært i kontakt med et selskap. Prisen deles ut av Kantar TNS i samarbeid med Tekna og teknologileverandøren Loxysoft.