Tilbake

Berg-Hansen Trondheim – ditt lokale reisebyrå i Trøndelag

Berg-Hansen familien består av mange kontorer på kryss og tvers av landet, og denne uken skal vi bli litt bedre kjent med kontoret vårt som ligger flott til på Pirsenteret i landets tredje største by – nemlig Berg-Hansen Trondheim.

Gjengen i Trondheim er kjent for å være skikkelig tett på, og de er i tillegg rasende profesjonelle og vennlige. Da er det ikke vanskelig å forstå hvorfor de har så mange fornøyde kunder i regionen sin.

Line Merethe Viggen er daglig leder her, og har hatt denne rollen de siste 6 årene. Hun hadde faktisk første arbeidsdag fredag den 13. november, men har på ingen måte vært noen ulykkesfugl for det. Med et brennende engasjement og en stor dose stå-på-vilje, sørger hun for full gass på kontoret fra morgen til kveld. Jeg har tatt en prat med Line, for å bli litt bedre kjent med Berg-Hansen Trondheim og hva de kan hjelpe bedriften din med.

Berg-Hansen Trondheim på teamsamling på Hitra

Fortell kort hvilke reisebyråtjenester dere leverer?

Her i Trondheim tilbyr vi mye av det samme som de andre kontorene vi har lest om de siste to ukene, nemlig jobbreiserprivatreiser og møter, konferanser, gruppereiser og eventer. I tillegg har vi et eget team som kun jobber med sportsreiser, blant annet for Norges Skiforbund og norske fotballag på elite-nivå. Dette er en kundegruppe som trenger mye fleksibilitet fra vår side, så jentene på teamet – Carina og Ina – jobber 24/7 om det skulle være behov for det. Vi får svært gode tilbakemeldinger på fleksibiliteten og tilgjengeligheten vår, og flere og flere grener i Norges Skiforbund ønsker å jobbe med oss på bakgrunn av det gode ryktet vårt.

Det er utrolig kult og ikke minst veldig stas at kundene setter pris på innsatsen vi legger ned.

Hva er dere skikkelig gode på?

Vi er skikkelig gode på effektive og smarte løsninger for kundene våre. Mye automatikk gjør at vi kan bruke mer tid på kundene og sørge for at de får den hjelpen de trenger – et eksempel er profilsystemet vårt, som tillater oss å gjenkjenne kunden og hente frem all nødvendig informasjon i det samtalen starter. Istedenfor at kunden skal måtte stave e-postadresser eller lese opp nummer på bonuskort, kan vi bruke samtalen til å finne frem til de beste løsningene.

Jeg vil også trekke frem dette med samarbeid. Vi har alle funksjoner samlet på kontoret vårt – fra bestilling, refusjoner og omskrivinger, til implementering og regnskap. Med så mye bra og bred kompetanse under et lite tak, blir det kort vei fra spørsmål til svar, eller fra utfordring til løsning.

Hva er siste nytt fra kontoret?

Vi flyttet faktisk inn i nye superkule lokaler i januar 2020 – lokaler som kler oss skikkelig, om jeg får si det selv. Det var jo rett før «alle» gikk hjem på grunn av koronapandemien. Det er veldig deilig å være fysisk tilstede i lokalene igjen, og kjenne på den gode stemningen.

…og vet du hva? Kontorene våre skal faktisk være lokasjon for en innspilling av en kjærlighetsfilm nå i høst! Det er veldig moro! Kanskje vi får lurt oss med som statister? 😉

Har dere en god kundehistorie på lager?

Mange, men jeg kan fortelle om en av de ferskeste fra Team Sport. Vi elsker jo at ting går på skinner – og som regel gjør det også det. Men det hender vi møter på uforutsette ting, som er utenfor vår kontroll. Nylig hadde vi et lag som dro til Kazakhstan på forberedelsestur til OL i Beijing 2022. I skrivende stund så er de faktisk der enda.

Destinasjonen i Kazakhstan var ikke akkurat verdens navle, så det var litt av en melkerute å komme dit. Da er det ekstra kjedelig at 17 kolli bagasje mangler, når de endelig ankommer den lokale flyplassen. Ski, bager og kasser med utstyr er sporløst forsvunnet – og selvfølgelig er dette utstyr som de er helt avhengig av, for å kunne gjennomføre samlingen. Klokken er to på natten, og de som sitter i bagasjeskranken er ikke spesielt stødige i engelsk. Etter litt frem og tilbake får de beskjed om at bagasjen kommer om fire dager!!

Da føles det ganske kult at vi i Berg-Hansen kan bruke våre kontakter for å hjelpe de. Etter mye etterretningsarbeid fra vår side, blir alle 17 kolli funnet og sendt av gårde. Plutselig dukker alt opp i løpet av to dager, og ikke fire. En strålende fornøyd kunde!

Som daglig leder er jeg utrolig stolt av gjengen min 😊

Berg-Hansen Trondheim merket på kartet
Berg-Hansen Trondheim

Helt på tampen, dette er ukens 3 tips fra Berg-Hansen Trondheim:

Tipsene kommer fra Birgit Winther, som er teamleder på kundesenteret i Trondheim.

  1. Ta alltid en siste sjekk et par dager før du skal reise, både på Folkehelseinstituttet sine sider, på Utenriksdepartementet sine sider, og på vår CIBT innreiseguide. Selv om ting har åpnet opp her i Norge, er det fortsatt land i verden med strenge restriksjoner. Reiserådene kan endre seg relativt kjapt, så det er utrolig viktig å holde seg oppdatert i forkant av reisen.
  2. Vanligvis oppfordrer vi alltid kundene våre til å bestille reiser i god tid, for å spare kostnader. Men akkurat nå, i den perioden vi er inne i, anbefaler vi deg å vente med å bestille reisen hvis den er flere måneder frem i tid. Alternativt, så bør du gå for fleksible og refunderbare billetter.
  3. Nå skjer det mye med rutetilbudene hos flyselskapene, og det kommer flere og flere muligheter for å reise ut i verden. Ønsker du noen å sparre med, og profesjonell reisehjelp? Ring oss!

Har du lyst til å snakke med noen i Berg-Hansen Trondheim? Klikk her for kontaktinformasjon.