Tilbake

Kristina Lien – din Key Account Manager i Bergen

Et steinkast fra Bystasjonen ligger Aasegården, som huser vårt lokale kontor i Bergen. Her treffer du mange flinke folk, og én av de er Key Account Manager (KAM) Kristina Lien. I denne bloggen skal vi bli litt bedre kjent med henne, og hva hun bistår bedriftene i Bergen med.

Kristina har jobbet i Berg-Hansen i «tjue-ettellerannet» år. Reisen startet som ivrig reiserådgiver, og etter hvert gikk hun over til å jobbe med våre internasjonale kunder. I fjor vinter fikk hun rollen som KAM med fokus på nye og eksisterende kunder i Bergen og omegn – en rolle hun er strålende fornøyd med!

Det er en helt annen hverdag å skulle snakke med lokale bedrifter – og det er utrolig deilig, for å være helt ærlig, forteller Kristina.

– Hverdagen består av spennende bedrifter med korte beslutningsveier, og herlige bergensere som «snakker samme språk» som meg. Vi bergensere elsker jo å snakke med hverandre, fortsetter hun med glimt i øyet.

KAM i Bergen, Kristina Lien

Koronapandemien har ført til store interne endringer for flere bedrifter

Kristina er kjent for sitt gode humør og sitt genuine ønske om å hjelpe kunder med å få en enklere reisehverdag.

– Det beste med å jobbe som KAM er det å bli kjent med nye mennesker og nye bedrifter – høre hva deres erfaringer og utfordringer knyttet til reiseadministrasjon er, og vite med sikkerhet at vi har løsningene de trenger for en mer strømlinjeformet reisehverdag. Det gir meg masse energi når jeg kan være en del av løsningen, forteller Kristina.

Koronapandemien har ført til store endringer hos mange, og flere bedrifter har gjennomgått interne endringer og omorganiseringer. Det blir færre interne reisebestillere, og færre nøkkelpersoner knyttet opp mot reiseadministrasjon.

Det siste året har jeg brukt mye tid samme med de eksisterende kundene våre. De er i endring, og da må vi finne nye løsninger for hvordan bedriften skal organisere reiseadministrasjonen sin. Når interne reisebestillere blir borte, må vi for eksempel legge til rette for at alle i bedriften kan bestille reisene sine selv, eller vet hvem de skal kontakte dersom de trenger assistanse. Vi har egentlig blitt kjent med flere av kundene våre på nytt, som følge av koronapandemien, forteller Kristina.

Berg-Hansen går motstrøms og satser lokalt

Selv om det siste halvannet året har vært krevende for reisebransjen, står Berg-Hansen støtt, og satsningen lokalt er et faktum. Tidligere i år ble det ansatt en egen daglig leder ved kontoret i Bergen, og tilbakemeldingene på satsningen har utelukkende vært positiv. Det er viktig å støtte opp om lokalt næringsliv, og stimulere til lokale arbeidsplasser. Spesielt i en tid som denne, når trenden er motsatt og flere av de store internasjonale byråene flagger ut av Norge.

Målet til Kristina er å skape en felles arena sammen med kundene i Bergen, der dialog spiller en sentral rolle.

– Nå når jeg har fullt fokus på lokale bedrifter i Bergen, blir det mye enklere å kunne gjennomføre aktiviteter og bygge ordentlig gode relasjoner. Jeg ønsker å skape en arena sammen med kundene, der vi deler erfaringer og tar imot tilbakemeldinger og innspill med åpne armer. Slik blir vi enda bedre sammen, forteller Kristina.

Noe av det jeg gleder meg veldig til, når vi kan begynne å være litt fysiske igjen, er å poppe innom kundene mine og spørre om alt fungerer som det skal, og om det er noe de lurer på. Jeg vil veldig gjerne at det skal være lav terskel for å kontakte oss, og det tror jeg det lettere blir når vi sitter «rett borti gata her», fortsetter hun.

Ingen bedrifter er for små

I Berg-Hansen har vi store, mellomstore og små kunder – og de har alle tilgang på en lang rekke fordeler. En markedsledende reiseportal, konkurransedyktige leverandøravtaler, landets beste reiserådgiverne, egne systemer for ERM-reiser, prisvinnende kundeservice og KAM-tjenester, for å nevne noe. For Kristina er det viktig å få frem budskapet om at alle kunder er velkomne.

Når jeg ringer og snakker med kunder rundt om i byen, får jeg ofte til svar at de er små og «sikkert ikke interessante for et stort reisebyrå som oss». Men hos oss er alle velkomne, uansett størrelse. Og selv om bedriften din er liten, har du tilgang på en lang rekke stordriftsfordeler som garantert vil komme bedriften til gode. Så mitt budskap til alle Bergensbedrifter, er at vi har kjempelyst til å bistå og gjøre reisehverdagen deres litt enklere – uansett om dere er 2 eller 2.000 ansatte, avslutter Kristina med et stort smil.

10 kjappe med Kristina:

  1. Hva snakker du mest med kundene om for tiden?
    Hvordan reise trygt i denne nye litt mer kompliserte verden.
  2. Hva er ditt beste tips til kundene akkurat nå?
    Ring oss når du er usikker, og sjekk CIBT sin innreiseguide før du skal ut og reise. Den forteller deg hvilke innreiseregler som gjelder for deg, dit du skal.
  3. Hva har kundene savnet mest, det siste året?
    Ved siden av å kunne reise og møtes, så er det definitivt kalenderen vår. Vi lover at denne er tilbake på kontorpulten din i 2022 😉
  4. Hvordan treffer du nye potensielle kunder under en pandemi?
    LinkedIn. Her treffer jeg utrolig mange hyggelige og spennende mennesker.
  5. Har vi glemt miljøet under pandemien?
    Nei. Jeg merker at det er et betydelig økt behov for å vite avtrykket som de ansatte etterlater seg på reise – noe som gjør meg veldig glad. CO2-rapporten vår er med andre ord en stor hit!
  6. Hva er favoritt Berg-Hansen-produktet ditt?
    Vårt online rapporteringsverktøy – nærmere bestemt PRO versjonen. Her får kundene virkelig alt de trenger for å ha full kontroll på reisevirksomheten sin.
  7. Har du lært noe gøy i det siste?
    Akkurat nå holder jeg på med kursing via Salgsfabrikken – der jeg får personlig coaching. Det er utrolig givende, og handler ikke bare om salg men også om meg som person og mine styrker og svakheter i rollen min som KAM.
  8. Hva gleder du deg til å snakke mer med kundene om fremover?
    Miljø og bærekraft. Selv om reising er en del av miljøproblemet, gjør vi som reisebyrå utrolig mye bra på dette området, som vi kan være stolte av. Vi ser at flere bedrifter får egne interne ressurser med bærekraftansvar, så jeg tror dette blir et enda viktigere tema i møtene våre fremover.
  9. Har du tilegnet deg en dårlig vane i løpet av pandemien?
    Pandemitid var trist og da måtte jeg kose meg litt ekstra. Det har ført til at kaffen min inneholder mindre og mindre kaffe, og mer latte med karamell og krem.
  10. Kan du dele en hyggelig kundehistorie?
    I en innledende samtale med en ny kunde avdekket jeg at de hadde store og hyppige mannskapsbytter på skipene sine, og at alt dette ble håndtert på e-post av kapteinene om bord og av en dedikert crew-koordinator. Her snakker vi tusenvis av e-poster og ingen totaloversikt noe sted. Løsningen er enkel; Berg-Hansen Crew Portal. Portalen eliminerer alle e-poster frem og tilbake, og kapteiner og crew-koordinator får full oversikt over alle de reisende til- og fra skipene. Bare siden mars har kunden hatt 52 mannskapsbytter, så man kan jo bare tenke seg hvor mye tid og administrativt arbeid de har spart på å ta i bruk portalen vår.

Ønsker du å slå av en prat med Kristina? 😊

Telefon: +47 55 30 30 63
E-post: krli@berg-hansen.no