Tilbake

Hvordan etterregistrerer jeg bonuspoeng?

For å etterregistrere bonuspoeng for en reise eller et hotellopphold må du ta direkte kontakt med den aktuelle aktøren. Det enkleste er ofte å gå inn på flyselskapet, hotellkjeden eller leiebilselskapet sine nettsider, og etterregistrere poengene der. I enkelte tilfeller må du sende en e-post til den aktuelle aktøren. Korrekt og oppdatert informasjon finner du på aktørens nettsider. 

For å få etterregistret bonuspoeng hos flyselskapene trenger du billettnummeret for reisen, som du finner på kvitteringen din. Har du ikke kvitteringen? Denne ligger under «Reisemappe» og «Tidligere reiser» i onlineportalen din. Logg deg inn i Webgate med brukernavn og passord her. Når du har funnet reisen du ønsker å etterregistrere bonuspoeng på, klikker du på «Vis kvittering» og scroller ned til e-ticket kvittering. Der står billettnummeret på en linje som heter «Ticket number».

Eksempler på billettnummer:
117-xxxxxxx = SAS
701-xxxxxx = Widerøe
016-xxxxxx = United Airlines
328-xxxxxx = Norwegian
220-xxxxxxx = Lufthansa
074-xxxxxx = KLM
057-xxxxxx = Air France

PS! Flyselskapene, hotellkjedene og leiebilselskapene har ofte begrensninger på hvor lang tid tilbake de etterregistrerer bonuspoeng, så husk å gjøre dette så snart som mulig etter at reisen/oppholdet har funnet sted.