Tilbake

Kathrine sørger for at arrangementet går på skinner, hver gang

Kathrine er en arbeidshest, logistikkmester og systemguru, som elsker de store og komplekse arrangementene. På kontoret går det i 100 km/t, som betyr at hun alltid ligger i forkant. Bli bedre kjent med Kathrine, og hva som skal til for å lykkes med et arrangement full av detaljer.

Prosjektleder og logistikkmester, Kathrine Sundstrøm

Kan du si noen ord om deg selv, og reisen du har vært på innad i reiselivsbransjen?

Jeg er en 40 år ung dame fra Nord-Norge, som er gift med en amerikaner og har to herlige gutter. Elsker å reise, shoppe og spise god mat. Et par ganger i året er jeg på «mammaferie», hvor jeg nyter en europeisk storby i ro og mak, unner meg luksus og slapper av. Det blir også mange netter på hotell i løpet av året – rett og slett fordi jeg elsker å bo på hotell!

Reisen startet da jeg var 17 år og resepsjonistlæring på hotell, og gikk videre derfra til Oslo og bachelorstudier i reiseliv. Jeg fikk jobb som booking- og revenue manager på et hotell i byen – en jobb som bød på høyt tempo og mange baller i luften. Perfekt for meg! I løpet av årene jeg var her, gikk hotellet fra å være «midt på treet», til å bli et av kjedens mest innbringende. Revenue management handler om å optimalisere inntektene, og det klarte vi – noe jeg er utrolig stolt av. Her ble jeg også for alvor kjent med mitt indre konkurranseinstinkt, og ønske mitt om å «være best». Dette er en indre drivkraft som virkelig kommer kundene mine til gode i dag.

Nå har jeg jobbet som prosjektleder for Berg-Hansen Meetings & Events i snart 6 år. Jeg starter med mindre arrangementer, men før jeg visste ordet av det satt jeg med store samlinger, tunge systemer og Excel-ark lange som et vondt år. Og jeg elsker det! Det går i 100 km/t når jeg er på jobb, og etter et relativt langt reiseliv føler jeg meg heldig som kjenner halve bransjen, og har et stort nettverk av glade og fornøyde kunder.

Målet mitt for hvert eneste arrangement er å overgå kundens forventninger, og det å få tilbakemeldinger som «med deg er alt så enkelt, du fikser jo alt uten at vi trenger å be om det» gir meg ufattelig mye energi.

Hvorfor har dette med arrangementslogistikk blitt en stor lidenskap for deg?

Jeg blir beskrevet som en arbeidshest, logistikkmester og systemguru, og det stemmer godt. Jeg var skikkelig god til å spille Tetris som barn, og derfor har jeg også blitt god i å bygge klosser i et arrangement. For det er akkurat det arrangementslogistikk handler om – kloss på kloss, detalj på detalj. Jeg husker alle detaljene på arrangementene jeg organiserte for 2 år siden.

Jo flere elementer det er på et arrangement, jo bedre, tenker jeg. Jeg har orden i sysakene og blir sjeldent stresset. Min rolle som prosjektleder er å ha full kontroll på alle elementer i leveransen, og skape en ro for kunden, slik at de kan fokusere på den faglige biten. Jeg liker å følge arrangementet hele veien til mål, og delta i hele prosessen sammen med kunden.

Jeg er stolt av jobben min, og det jeg gjør for kundene mine – og mange er ikke klar over at jeg i tillegg til all logistikken, også bygger egne konferansenettsider, komplekse påmeldingsløsninger og digitale evalueringer i etterkant. Ingen dag er lik – det eneste som er likt, er at jeg alltid er i forkant.

Kathrine som barn og på ferie i Jamaica
Tetris-mester Kathrine som barn | På ferie i Jamaica

Hva er status på bestillinger nå for tiden?

Vi merker en markant økning i henvendelser, og dersom du skal arrangere en større konferanse i 2021 eller i de populære månedene i 2022, bør du hive deg rundt og kontakte oss nå – vi ser nemlig at det blir vanskeligere å finne plass for hver uke som går.

Det som er kult, er at det også åpner opp flere nye hoteller rundt i landet vårt, og her kan du komme andre i forkjøpet og få et rykende ferskt produkt. Men da kan du altså ikke sitte på gjerdet og vente. Vi har full oversikt over alle tradisjonelle og utradisjonelle konferansesteder og eventlokaler, og kan matche dine ønsker opp mot egnet sted.

Det virker nå som at hele Norge er enige om at ting normaliserer seg etter sommeren, så vi forbereder oss på en innholdsrik og hektisk høst. Vi har også inngått avtaler med flere nye kunder i løpet av koronaåret, som står og tripper og er klare til å bestille. Det er veldig gøy!

Hvilke fremtidsutsikter ser du for de store arrangementene, ett år fra nå?

De digitale konferansene har kommet for å bli, og vi vil se mange hybride løsninger der deltakerne deltar både fysisk og digitalt. Vi var raskt ute i mars i fjor, og har spesialisert oss på dette området. Etterspørselen har vært så stor, at vi har ansatt flere dyktige produsenter og rådgivere – som Marcus.

Bærekraft blir viktigere å ha med seg inn i planleggingen av fremtidige arrangementer, og her jobber vi tett sammen med leverandørene våre, i tillegg til at hele avdelingen har gått på kurs. Målet er å alltid tilby kundene «et grønnere alternativ».

Jeg tror også at vi nordmenn har fått øynene opp for Norge som destinasjon, og det er veldig positivt. Så kanskje man skal droppe konferansen i Paris, og heller legge den til «Nordens Paris» – Tromsø? Gode minner kan man skape hvor som helst. Vi har mange norske perler på lur, som gir arrangementsdeltakerne en uforglemmelig opplevelse!

Tre bilder fra Kathrine sine konferanser
Fra tre av Kathrine sine konferanser

Kan du gi oss 5 tips om store arrangementer?

  1. Vær tidlig ute, og planlegg en grovskisse av konferansen din med en gang. Deretter har vi god tid til å jobbe med innhold, invitasjoner osv. – men lås tid og sted nå.
  2. La oss gjøre det vi er gode på. Vi forhandler gode avtaler, vi passer på alle elementene og vi er din forlengede arm. Stol på at vi gjør det vi lover – så kan du bruke tiden din på det som gir deg energi. Sammen er vi et team, og vi bistår deg med alt du måtte trenge.
  3. Tenk bærekraft – kan vi gjøre det samme på en mer miljøvennlig måte, som kanskje kan bli en «snakkis» i bedriften i etterkant?
  4. Tør å tenke utenfor boksen. Gi oss formålet med arrangementet – så kan vi rådgi deg videre. Vi sørger for den røde tråden.
  5. Planlegg for en overraskelse i løpet av arrangementet, enten det er en kjent komiker, en artig film, en artist som gir gåsehud, eller en foredragsholder som gir alle en tankevekker. Vi hjelper deg!

Reisebyråene har hatt et tøft år, men vi i Berg-Hansen er på full fart tilbake. Reiselystne kunder står og tripper ved døren, klare for å reise igjen – så snart myndighetene gir grønt lys. Vi er et stort byrå, proppfullt av dyktige mennesker som også står og tripper – ivrige etter å dele sin kunnskap og erfaring. Hver uke presenterer vi en av reiseekspertene våre, som sitter på et av kontorene våre rundt om i landet. Ekspertene våre har mye på hjertet, og deler i denne faste bloggsaken litt om sitt ekspertiseområde, fremtidsutsikter, og kommer med gode reisetips som du ikke kan Google deg frem til. Følg med!