Tilbake

Slik er det å jobbe i Berg-Hansen

Det siste året har reisebransjen vært i en oppbyggingsfase etter en røff koronapandemi. Mange dyktige ansatte forlot bransjen, parallelt som reise- og møteaktiviteten eksploderte. I løpet av 2022 har vi ansatt over 100 nye medarbeidere rundt om i landet. Lurer du på hvordan det er å jobbe i Berg-Hansen? Vi har tatt tempen blant våre ansatte, og spurt 3 av våre nye medarbeidere.

Tradisjonelt sett har Berg-Hansen vært en arbeidsplass kjent for «god stemning», flat struktur og fornøyde ansatte. Et sted hvor de ansatte «aldri» slutter men heller feirer både 20-, 30-, og 40 år i tjeneste. At folk blir værende lenge, er den ultimate bekreftelsen på at arbeidsplassen er god.

At vi nå post pandemi har ansatt så mange nye fjes, med ulik kompetanse og bakgrunn, er utrolig spennende. Og det store spørsmålet er; har dette påvirket arbeidsmiljøet i noen grad? For å finne ut av dette, har vi tatt en prat med tre av våre nye medarbeidere. De sitter på ulike steder i Norge, da Berg-Hansen er lokalisert over hele landet fra Vadsø i nord til Kristiansand i sør.

Vendela Warhaug begynte som reiserådgiver i Berg-Hansen i Stavanger 1. november i 2022, etter å ha levert en bachelor i reiselivsledelse. Vendela fant stillingsutlysningen under «Ledige stillinger», og forteller at hun ønsket å jobbe i Berg-Hansen etter varme anbefalinger av venner og familie.

Jente med mørkt hår som smiler og lager hjerte med hendene. Foto
Vendela Warhaug, reiserådgiver i Berg-Hansen.

«Jeg snakket med venner og familie som kunne anbefale Berg-Hansen som reisebyrå og arbeidsplass. Min svigermor startet faktisk sin første «voksen-jobb» i Berg-Hansen da Stavangerkontoret lå på Sola, og hadde mye positivt å fortelle!»
 
Vendela forteller om trygge og gode kollegaer som tok henne godt imot da hun begynte som reiserådgiver.

«Jeg har blitt så godt tatt imot i Stavanger. Trygge og gode kollegaer som kommer med tips, innspill og svarer på hvert spørsmål jeg stiller, så jeg raskt kunne jobbe selvstendig med bestilling av reiser. Det beste med å jobbe i Berg-Hansen er at jeg mestrer arbeidsoppgavene mine, får god hjelp om jeg er usikker og har gode samtaler med kollegaer.»

Tina Mari Halvorsen har lang erfaring fra reiselivsbransjen, og begynte som reiserådgiver i Berg-Hansen etter å ha jobbet 7 år i Norwegian. Hun har både jobbet som flyvertinne, men også på billettkontor med bestilling og endring av reiser.

Tina Mari Halvorsen, reiserådgiver i Berg-Hansen.

«På billettkontoret bestilte vi ofte reiser med Berg-Hansen da vi stod fast, og jeg fikk inntrykk av at det var et veldig seriøst reisebyrå. Etter mange år i luften kjente jeg det fristet med en «normal» arbeidshverdag, men samtidig ha mulighet til å kunne jobbe med reiseliv. Her har jeg fått muligheten til det, i tillegg til å komme inn i et veletablert selskap med et godt rykte i bransjen!»

Tina Mari er glad for mottakelsen hun har fått av sine nye kollegaer i Berg-Hansen, og forteller at hun er imponert over det godt samhold blant de ansatte.

«Jeg er ekstremt imponert over samholdet, den positiviteten alle har, og at det virker som folk er stolte over å være her. Det gjør så sinnsykt mye med stemningen på jobb! Det jeg opplever som det beste så langt er ledelsen, og hvordan de opptrer. Jeg opplever at vi alle er like verdifulle, uansett hvilken stilling vi har. Vi er et team!»  

Jason Carston kommer fra Minnesota i USA, og begynte i Berg-Hansen som Teknisk Koordinator i november 2021. Han har blant annet jobbet i et prosjekt for utvikling av kjernekraftverk, og med logistikk i US Army. Jason elsker å reise, og dette er også mye av grunnen til hvorfor han ønsket å jobbe i Berg-Hansen.

Jason Carston, teknisk koordinator i Berg-Hansen.

«Jeg ELSKER å reise! Jeg elsker alt med opplevelsen det gir en person, enten det er reiser i forbindelse med jobb eller på fritiden. Det bringer oss sammen, og som pandemien lærte oss, er det også viktig for hverdagen vår.»

Jason forteller at den første telefonsamtalen han hadde før jobbintervjuet med leder på IT-Drift, Jan E. Bråthen, var det som overbeviste ham om å ville bli en del av Berg-Hansen.

«Samtalen var ekte og personlig. Jeg følte meg komfortabel og velkommen helt fra starten, noe som gjorde at jeg ønsket å bli en del av teamet.»

Det beste med å jobbe i Berg-Hansen er menneskene, sier Jason. «Det er de fantastiske medarbeiderne som utgjør hele forskjellen. Det er selvfølgelig mange andre fordeler med å jobbe i Berg-Hansen, som for eksempel god kantineordning, men ettersom jeg er fra USA, har det vært en glede å få min andre familie her i Berg-Hansen.»

Styrkebasert kultur og «ett lag»

I Berg-Hansen fokuserer vi på styrkebasert kultur, fellesskap og at alle ansatte skal føle at de er «ett lag». Det er nemlig folkene våre som er vår viktigste ressurs. Vi heier på hverandre, fremsnakker hverandre og hjelper hverandre. I Berg-Hansen er det et godt arbeidsmiljø med rom for å feile, hvor vi lever ut våre verdier; ansvarlig, nytenkende, uredd og personlig i vårt daglige virke. Vi ønsker å fokusere på det vi er gode på og dyrke dette. På den måten øker vi prestasjonene i selskapet og bygger kulturen vi ønsker, sammen som #Ettlag.

Relaterte blogginnlegg

Se alle innlegg arrow_forward
Kvinne i kontorlokaler ser inn i kamera og smiler
12. desember 2022

Digital KAM – en ny rolle i en digital arbeidshverdag

Arbeidshverdagen til de fleste tok en solid digital dreining under pandemien, også vår. Bli bedre kjent med vår Digitale Key Account Manager her!
Illustrasjon som viser vinner av World Travel Awards, beste Travel Management i Norge
22. november 2022

Berg-Hansen til topps i kåring for tredje året på rad

For tredje året på rad er Berg-Hansen kåret til det beste reiseselskapet i Norge innen Travel Management av World Travel Awards.
Administrerende direktor, Per Arne Villadsen, på scenen under kickoff
27. juli 2022

Berg-Hansen kickoff 2022: «Challenge the Future»

Hvert år organiserer vi et kickoff for alle våre ansatte. Her kan du lese om årets kickoff, og kanskje hente litt inspirasjon til ditt neste event?