Covid-19: Informasjon til alle som må avbestille privatreisen
Mange av våre kunder har reiser fremover i tid, som man enten ikke ønsker å reise på eller som blir kansellert, fordi Utenriksdepartementet eller Folkehelseinstituttet fraråder reiser dit.
Det jobbes også fra myndighetenes side med hva de eventuelt vil dekke rundt privatreiser. Det er lovet at det skal komme mer informasjon etter hvert og dette er noe som vil ta tid før det kommer på plass. Vi ser også at det tar tid med saksbehandlinger ved avbestillinger og vurdering av vilkår knyttet til avbestillinger. Enten det er flyselskap, charteroperatører eller andre leverandører, operer alle med ulike avbestillingsregler.
Da denne situasjonen er så ekstraordinær, har samtlige forsikringsselskaper gått ut med ulike løsninger for at du skal få dekket det du har betalt for reisen din. Vi anbefaler derfor alle våre reisende som har bestilt en privatreise hos oss, om å gå direkte til sitt forsikringsselskap for å få en oversikt over hva de dekker. De fleste vil få refundert hele sitt beløp fra forsikringsselskapet.
Det er normalt tilstrekkelig at du legger ved dokumentasjon for betalt reise og kopi av reisedokument. Men skulle du trenge annen informasjon vedrørende reisekostnader for din reise bestilt hos oss, ta kontakt.
Dette gjelder privatreiser hvor man ofte har hotell, fly, transport og flere andre løsninger i selve reisen.