To kvinner står på en fargerik scene og snakker om klimavennlige arrangementer. Foto

Siste nytt

Her finner du nyttig informasjon til jobbreisen, våre beste tips og råd i forbindelse med møter & events, og en liten dose reiseinspirasjon.

Togskinner i solen

Morgenfly eller nattog? Vi anbefaler nattoget!

Lurer du på om nattoget er et godt alternativ til morgenflyet? Jeg testet toget fra Oslo til Bergen en natt i mars, og svaret er definitivt JA! En del av vår bærekraftstrategi i Berg-Hansen er å oppfordre kunder og egne ansatte til å reise mindre. Men behovet for å reise vil aldri bli borte. Det […]

Berg-Hansen App

Oppdatert på reise med notification i app

Tenk deg dette scenarioet: Du haster av sted til flyplassen, kommer deg gjennom sikkerhetskontrollen mens svetten renner for å rekke avgangen din – som viser seg å være forsinket. Puh. Du hadde ikke trengt å løpe de siste meterne. Dette er superrelevant informasjon du nå får rett i Berg-Hansen appen. Neste gang flyet er forsinket […]

Et styrebord i et rustikk møtelokale

5 tips til neste gang du bestiller et møterom

Det å bestille et møterom kan virke som den enkleste saken i verden. Det er det for så vidt også, men det er noen ting du bør tenke på for å sikre et godt møte. Her er 5 «must have’s» til neste møte! 1. Vær ute i god tid. Spesielt hoteller i storbyene fylles fort opp […]

Mann i dress står foran et bilde av London og smiler inn i kamera. Foto

Hva er fremtidens kundeservice – når tid er penger?

Begrepet «kundeservice» er i ferd med å få nytt innhold. Stadig flere ser på bemannede kundesentre som en unødvendig kostnad, og at roboter og kunstig intelligens skal erstatte «kostbare» mennesker. Konsekvensen er at kunden i større grad blir overlatt til seg selv. Vi bruker i dag en lang rekke tjenester både på jobb og privat. […]

Berg-Hansen vinner Kundeservicedagene 2019, beste kundeservice

Berg-Hansen til topps i kundeservice-kåring

For andre år på rad er Berg-Hansen tildelt prisen for Årets kundeservice i kategorien «Reise» under Kundeservicedagene 2019. I tillegg gikk Berg-Hansen helt til topps i kåringen av Norges beste bedrift på kundeservice, på tvers av alle bransjer. Kundene fremhever blant annet at Berg-Hansen har døgnåpen kundeservice, gode nettsider og en måte å besvare e-poster […]

Mandarin Oriental, Kuala-lumpur

Topp 10 hoteller i utlandet i 2018

Våre kunder har talt og her er deres topp 10 favoritthoteller i utlandet i 2018! 1. Mandarin Oriental, Kuala Lumpur Skal du noen gang til Kuala Lumpur, er altså dette hotellet å bo på. Det skal mye til å la seg skuffe av et besøk til dette 5-stjerners hotellet. «Fantastisk god service, hyggelig og imøtekommende […]

Skyline over London med Themsen som deler byen i midten. Foto

BREXIT: To fly – or not to fly?

Europa venter i spenning på utfallet av Brexit. For oss i Norge vil også dette ha stor betydning, blant annet for handelsavtaler og bevegelser mellom landene. Et spørsmål som dukker opp i den sammenheng, er om dette får konsekvenser for flytrafikken mellom Norge og Storbritannia. For å fly mellom ulike land, må flyselskapene ha gyldige […]

Bilde av hotellrom på Thon Hotel Storo

Topp 10 hoteller i Norge i 2018

Våre kunder har talt og her er deres favoritthoteller! La oss presentere topp 10 hoteller i Norge i 2018! 1. Thon Hotel Storo Thon sitt nyåpnede hotell i Oslo fyker rett til topps og er våre kunders favoritthotell i 2018. Vi lar kundenes kommentarer snakke for seg selv: «Dette hotellet er fantastisk! Store flotte rom, […]

Bord dekket til fest i en hage. Foto

Derfor bør du overlate konferansen og firmaturen til ekspertene

Det kan kanskje virke lett å organisere en konferanse eller en firmatur. Hotell – check. Fly – check. Dette gikk jo lett! Helt til endringene fra alle deltakerne begynner å strømme inn, hoteller og leverandører sender kontrakter som skal signeres, flyseter som ikke kan endres, budsjett som skal overholdes, busser som skal plukke opp deltakere fra ulike steder. Man blir svett bare av tanken!

Flyplass

Slik får du fortsatt de billigste flybillettene

I disse dager fjerner Lufthansa de billigste billettene fra de tradisjonelle distribusjonskanalene og tilbyr dette kun gjennom egne kanaler. Flere flyselskaper kommer til å følge etter i tiden fremover. Ulike priser i ulike kanaler gjør det vanskelig for sluttbruker å sammenlikne prisene. Vi har utviklet en ny teknologi, som sikrer våre kunder tilgang til samtlige […]